Home PageArticoleMagneziul și inima ta

Magneziul și inima ta

Importanța magneziului pentru sanatatea inimii a fost recunoscută încă din anii 1930, atunci cand medicii recomandau magneziu la pacientii cu boli de inima. Unul dintre motivele pentru care lipsa de magneziu este atât critica este că cele mai mari concentrații de magneziu se găsesc în inima ta și în creierul tău.

Revista Atherosclerosis a publicat recent un studiu care a aratat ca un nivel scazut de magneziu seric nu numai contribuie în mod semnificativ la crestera mortalitatii din cauze cardiovasculare, dar, de asemenea, a condus la mortalitate mai mare din toate alte cauzele in randul participantilor de studiu. Alte cercetari intaresc si ele aceasta concluzie:

Jurnalul American de Nutritie Clinica a publicat un studiu care să confirme că femeile cu cele mai ridicate niveluri de magneziu seric au avut un risc semnificativ mai mic de moarte subita din cauza cardiaca (SCD). Rezultatele dintr-un studiu similar pe o durata de 15 ani a indicat că persoanele cu cele mai ridicate niveluri de magneziu in sânge au avut un risc cu 40% mai mic de SCD comparativ cu persoanele avand cele mai scazute niveluri de magneziu.

Magneziul este esential in sănătatea inimii prin prevenirea formării cheagurilor de sânge, îmbunătățind dilatarea vaselor de sânge, și suprimarea ritmurilor cardiace periculoase (tahicardie). Atunci când există o cantitate insuficientă de magneziu in muschiul inimii, inima ta nu poate susține energia de care are nevoie pentru a bate regulat. Deficitul de magneziu poate duce la tulburari de ritm cardiac, creste riscul de accident vascular cerebral si atac de cord.

ȘTIAȚI CĂ …

… o lipsă de magneziu, un mineral esential, poate crește în mod semnificativ riscul de boli de inima?

Fiecare celula si organ din corpul tau depinde de magneziu (dintii, oasele, inima, creierul) și o lipsa de magneziu te lasă vulnerabil la boli de inima, diabet, Alzheimer … și o serie de alte boli cronice, debilitante.

Potrivit expertilor, 80% dintre oameni din tarile dezvoltate prezinta deficit de magneziu. 

Deficitul de magneziu a devenit o problema alarmanta. Epuizarea solului, apa contaminata, și alimente prea procesate fac tot mai dificil să se asigure consumul adecvat de magneziu. Trebuie, de asemenea luat in considerare ca stresul conduce si el la deficiente de magneziu. Stresul declanseaza utilizarea magneziului, iar în cazul în care stresul nu este gestionat, se produce pierderea magneziului și un dezechilibru în alte oligo-minerale esentiale .

În plus, tot mai multe dovezi indică deficitul de magneziu ca un factor principal de risc la boli cardiace?

Relația dintre magneziu si calciu

Magneziul si calciul au o relație sinergica, mai ales atunci când vine vorba de rolul lor in sanatatea inimii. Calciul intra in celule doar un timp suficient de lung pentru a îndeplini funcția sa, și este apoi escortat afară de magneziu.

Dacă există o cantitate insuficientă de magneziu în celulă, calciu va rămâne acolo mai mult decât este necesar. Dacă calciu este permis să se acumuleze, atunci apar calcifierea, disfuncția, și apoi moartea celulelor. Excesul de calciu poate provoca, de asemenea ca muschii sa sustina contracția, care rezultă în ticuri, carcei sau spasme musculare (picioare nelinistite). În cazul în care problema nu este rezolvată și devine cronica, boli de inima in forma de angina pectorala, hipertensiune, aritmie sunt sigur sa apara.

Mentinerea nivelului de magneziu din corpul tau

Pentru a vă asigura că nu sunteti unul dintre cei 80% care sunt deficitari in acest mineral esential, consumati o mulțime de, legume cu frunze de culoare verde inchis, cum ar fi spanac și Chard elvețian. Fructe cu coajă lemnoasă, cum ar fi migdale, seminte de dovleac si de floarea-soarelui care sunt de asemenea, bogate in magneziu.

Alte alimente bogate in magneziu includ:

  • Anghinare
  • Ierburi uscate
  • Semințe de pepene verde
  • Cacao neagra
  • Semințele de in
  • Alune braziliene

Cum este imposibil sa consumati suficient din toate alimentele de mai sus, pentru siguranta, administrati un supliment adecvat de magneziu. Potrivit specialistilor, trebuie insa neaparat sa contina printre alte forme de magneziu si citrat de magneziu, malat de magneziu si magneziu chelatat cu un aminoacid (de exemplu: dublu chelatat cu aminoacidul L-glicina sub forma de bisglicinat de magneziu).

 Simptomele deficitului de magneziu

Simptomele initiale pot fi subtile. Deoarece cel mai mult magneziu este stocat în țesuturi, primele semne pot fi crampe musculare, dureri de picioare, sau spasmele musculare. Alte simptome de deficit de magneziu se pot dezvolta treptat, incluzând, dar nelimitându-se la:

  • Lipsa de energie
  • Oboseală
  • Slăbiciune
  • Picioarele nelinistite, spasmele musculare
  • Sindrom premenstrual și dezechilibru hormonal
  • Dereglarea somnului
  • Tensiune si crampe musculare
  • Anxietate
  • Nervozitate
  • Iritabilitate
  • Pietre la rinichi
  • Ritm cardiac anormal
  • Dureri de cap

Deficitul cronic de magneziu poate produce daune pe termen lung și chiar fatale. Între timp, completarea nivelului de magneziu ofera beneficii de sanatate nenumărate.

“Da, magneziul poate fi mineralul cel mai sub-evaluat în nutriția umană”, spune Mike Adams, editor de știri de sănătate naturale. “Nu este numai esential in prevenirea bolilor de inima, de asemenea, previne diabetul ajutând organismul in reglarea metabolismului zaharului (glucidelor). Există, probabil, o mie de beneficii ale magneziului în organismul uman, și totuși cei mai mulți oameni au deficit de magneziu! “

Deficitul de magneziu poate cauza cancer?

Unii cercetatori de varf spun ca lipsa de Magneziu poate provoca într-adevăr cancer. “Dintre minerale in interiorul celulei, toate sunt extrem de importante, dar magneziul are un rol care permite perpetuarea funcției acesteia Lipsa sau deficienta magneziului va avea un impact negativ asupra eficientei celulei și durata de viață utilă a acesteia”, spune Fereydoon Batmanghelidj, autorul articolului „Obezitatea, Cancerul si Depresia: cauza lor comuna și rezolvarea pe cale naturala”. “Deficitul de magneziu în organism este o problemă nerecunoscuta si foarte gravă.” 

Cercetatorii indica o multitudine de studii care arata o legatura intre deficienta de magneziu si cancer:

Un studiu polonez a concluzionat că magneziul inadecvat este un factor de risc important în predispunerea indivizilor la leucemie

Alti cercetatori au descoperit ca 46% dintre pacientii admisi la o unitate de terapie intensivă într-un centru de cancer terțiar prezentau deficit de magneziu (hipomagneziemie).

Studiile pe animale arata ca deficitul de magneziu a provocat tumori lymphopoietice la sobolani tineri.

Cercetatorii de la Scoala de Sanatate Publica de la Universitatea din Minnesota au ajuns la concluzia ca dietele bogate in magneziu reduc aparitia cancerului de colon. Un studiu anterior din Suedia a raportat că femeile cu cel mai mare aport de magneziu au avut un risc cu 40% mai mic de a dezvolta cancer decat cele cu cel mai mic consum.

Scoala de Sanatate Publica de la Colegiul Medical Kaohsiung din Taiwan a constatat ca de niveluri ridicate de magneziu seric exercită un efect de protectie impotriva cancerului gastric.

Mai multe studii au aratat o rata de cancer crescuta în regiunile cu un nivel scazut de magneziu din sol și apa de băut. În Egipt, rata de cancer a fost de numai aproximativ 10% din cea din Europa și America. Printre țăranii și muncitori agricoli, cancerul este practic inexistent. Aceste populații fara cancer au un aport extrem de mare de magneziu, de 10 ori mai mult decât în majoritatea țărilor Europene sau America de Nord.

(informatii preluate din „Underground Health Reporter” Newsletter 4 Iunie, 2013)

Konig-Magnesium-4-Magneziul-MagneziuProdusul KONIG Magneziu Sinergistic de la Provita Nutrition contine o combinatie sinergica optimizata din 4 forme de magneziu, inclusiv citrat de magneziu, malat de magneziu si bisglicinat de magneziu. Desi magneziul este un mineral atat de important nu trebuie neglijat faptul ca organismul are nevoie, in cantitati mai mici dar esentiale, de o multitudine de alte oligo-minerale si pamanturi rare (le-am numit „minerale trasoare coloidale”), care sunt insa absolut necesare pentru functiile celulare.

Mai multe amanunte despre Magneziu Sinergistic puteti accesa facand click aici.

Mai multe amanunte despre Mineralele Trasoare Coloidale puteti accesa facand click aici.

Tags: ,

Lăsa un Răspuns